Mediebyrået SD Media åpner kontor i Arendal

SD Media, Arendal
Adm. dir i SD Media, Dennis Aasterud Pedersen

Arendal (Norske Selskaper) SD Media AS har fått fotfeste på Østlandet. Nå åpner de kontor i Arendal for å bistå selskaper på Sørlandet med digitale markedsaktiviteter.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Etter oppstarten i mai 2019 har SD Media fått et solid fotfeste på Romerike. I løpet av det første året har de delt sine opplevelser som gründere gjennom en egen videoserie, og nå ekspanderer mediebyrået til Sørlandet.

– Det bygges mye i Arendal, og nå har også kommunen varslet en større satsing på næringslivet. Vi ser Arendal som en strategisk fornuftig lokasjon, med kort vei til Kragerø i nordøst og Kristiansand i sørvest, konstaterer Pedersen.

Planen om ekspansjon er altså ikke forbeholdt kun Arendal, men hele Sørlandet. 

– I regionen er det tilnærmet ingen andre byråer som er spesialisert på strategisk- og taktisk medieplassering, og vi har stor tro på at næringslivet i og rundt Arendal vil ta oss godt i mot. Ikke bare fordi sørlendinger er blide og imøtekommende, men også fordi vi kommer med en kompetanse som er savnet i området. 

Leverer digitale tjenester til landsdekkende selskaper - men mener fortsatt at lokal tilknytning er viktig

– Våre tjenester er digitale, og geografi er derfor ingen barriere. Vi mener allikevel at lokal tilknytning er viktig, og på Romerike forankrer vi dette gjennom sponsorater i blant annet Ull/Kisa Fotball og Hauger Golfklubb. Når vi nå skal satse på Arendal og omegn, er det fordi vi mener at vi har en kompetanse som mangler, men også fordi vi har en forståelse av det lokale markedet. 

Selv tilbringer Aasterud Pedersen ca to måneder hvert år i Arendal og i Froland. 

SD Media leverer digitale reklametjenester, og har internasjonale samarbeidspartnere som Google, Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat, samt dialog med nasjonale mediehus som Schibsted, Aller, Amedia, m. fl. De har i dag merkevarer som Surround.no, Tectyl, og ECIT på kundelisten, og hjelper alt av små, mellomstore og store bedrifter med digitale markedsaktiviteter.