Leadbooster – Nytt norsk salgs- og markedssystem for SMB-markedet

Dennis Aasterud Pedersen
Dennis Aasterud Pedersen og Andreas Aalbu signerer SD Medias sponsoravtale med Ull/Kisa

Oslo (Norske Selskaper) Norges første teknologi for å identifisere nettsidebesøkende og gjøre disse om til kvalifiserte salgsleads er lansert. SD Media-eide Leadbooster står bak, og lanserer nå nye integrasjoner og samarbeidspartnere fortløpende.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Leadbooster har allerede flere kjente merkenavn på kundelisten, men insisterer på at det er SMB-markedet som er hovedmålgruppen.

– Vi har en klar filosofi, og det er å minimere forskjellen på tilgang til medieteknologi. Her er det en stor diskrepans, og dette forsøker vi å utjevne, insisterer administrerende direktør, Dennis Aasterud Pedersen.

Les også: Mediebyrået SD Media åpner kontor i Arendal

– Siden vi startet SD Media har dette vært vår klare målsetning, og dette har ikke endret seg. Når vi nå lanserer nye teknologier, skal dette kommersialiseres med de samme grunnprinsippene. At vi tidlig har fått noen større selskaper på kundelisten i Leadbooster er mer en tilfeldighet enn en bevisst satsning. Vi har hatt disse kundene som byråkunder i SD Media, og da ble det naturlig at enkelte av disse var beta-kunder i forbindelse med utvikling og lansering av Leadbooster. At de nå fortsetter som betalende kunder etter lanseringen, viser merverdien systemet har gitt allerede under utviklingen. 

Leadbooster
Skjermbilde fra leadbooster.no

Leadboosters integrasjoner og samarbeidspartnere

Denne uken slapp Leadbooster nyheten om en integrasjon med HubSpot, og nå opplyser de om at en løsning for brukere av Salesforce og SuperOffice CRM også er på trappene.

– Det stemmer. Vi ønsker å gjøre det enklest mulig for SMB-markedet. Om vi utelukkende hadde lagt opp til at de måtte bruke vårt system i tillegg til alle andre systemer de bruker, ville ikke det blitt enklere; snarere tvert i mot. I løpet av H1 2021 skal våre kunder kunne integrere Leadbooster med alle de største og mest brukte CRM-systemene.

Det verserer også rykter som co-brandede løsninger med andre kjente teknologileverandører og flere samarbeidspartnere. Dette ønsker ikke Pedersen å kommentere, men henviser foreløpig til partner-siden under leadbooster.no. 

Leadbooster er på lik linje med ECIT My Marketing merkevarer under SD Media AS. SD Media er drevet av de tidligere Proff.no-personlighetene Dennis Aasterud Pedersen og Stian Jarnbjo. De har nå kontorer på Fornebu, Skjetten og i Arendal.