Tilbyr annonseteknologi
SD Media AS: Tilbyr annonseteknologi for SMB-markedet

ANNONSE

Tilbyr sofistikert annonseteknologi til SMB-markedet

SD Media AS er et selskap grunnlagt av Stian Jarnbjo (25) og Dennis Aasterud Pedersen (27), som blant annet har bygget opp display- og programmatic-avdelingen i Proff.no. Nå er de i gang i et nytt selskap hvor de skal hjelpe SMB-markedet med annonseteknologi som i stor grad har vært forbeholdt de største annonsørene.

– Det er ingen tvil om at diskrepansen mellom de største og “resten” har vært stor hva gjelder annonseteknologi. Vårt formål er å hjelpe SMB-markedet i gang med å bruke den beste teknologien uten å bruke enorme ressurser på tunge systemer og dyre ansatte, sier Partner og digital rådgiver, Stian Jarnbjo. 

Videre nevner Jarnbjo at brukergrensesnitt er helt avgjørende, og at når man utvikler teknologi som skal være allmannseie, er det avgjørende at man klarer å gjøre løsningene anvendbare for alle.

 

Viktig med samarbeid

Det er mange leverandører av avansert annonseteknologi, som frem til nå i stor grad har vært forbeholdt de største annonsørene. Mye av denne teknologien kunne vært gjort tilgjengelig for SMB-markedet, men er i dag for avansert å bruke for den gjennomsnittlige bedriftsleder. Dette er et poeng Dennis Aasterud Pedersen adresserer. 

– Vår tanke er ikke å finne opp hjulet på nytt. Mye av teknologien vi mener burde være tilgjengelig for alle eksisterer i dag. Deler av vår oppgave blir derfor å utfordre dagens teknologileverandører til å sette SMB-markedet i fokus. Vi tenker ikke å jobbe mot dagens aktører, snarere å jobbe sammen med dem! Fra et kommersielt ståsted er det helt naturlig at man utvikler verktøy for de med mest penger, men nå er det på tide å sette SMB-markedet først. Dette ønsker vi å gjøre gjennom å benytte eksisterende teknologi, forenkle brukergrensesnittet, og hjelpe våre kunder i gang. 

SD Media AS skal altså ikke bare utvikle ny og egen teknologi, men sammen med velkjente leverandører forenkle dagens løsninger, samle løsningene på ett sted, og aktivere alle som i dag ikke har ressurser til å benytte seg av de beste systemene.

Med tydelig entusiasme rundt temaet, snakker Pedersen videre om hvor de skal samle disse løsningene.

– På eiersiden i selskapet er økonomi- og IT-konsernet Ecit. Her har man i stor grad et konsern som har den samme filosofien som oss, hvor hovedfokuset er at man skal gjøre det enklere å drive bedrift. Sammen med et nytt regnskapssystem utvikles nå en plattform vi har valgt å kalle “My Marketing”. Her skal man ha tilgang til innovativ og kraftfull annonseteknologi, presentert på en enkel og oversiktlig måte. 

Ønsker du å komme i kontakt med SD Media AS, fyll inn kontaktskjemaet nedenfor.

 

NorskeSelskaper.no - Logo SD Media

SD Medias visjon er å utvikle teknologi sofistikert og avansert nok til å gi nytteverdi, men enkel nok til at de fleste kan benytte seg av den.

SD Media AS
Stiftet: 2019
Bransje: Medieteknologi
Største aksjonær: Ecit Group
Antall ansatte: 2

ECIT
Bransje: Økonomi og IT
Antall kontorer: 65
Antall ansatte: 1000

Andre artikler fra SD Media AS: